جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حسینی همدانی

حوزه/ بعد از تنفیذ رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور رسماً یکی از ارکان حاکمیت و رئیس‌جمهور همه ایران خواهد بود؛ بنابراین همه مردم باید در تقویت و پیشبرد اهداف نظام به او کمک کنند و تضعیف و تخریب جایگاه و شخص ممنوع و خلاف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و دوم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج،با تسلیت ایام عزای حسینی گفت: کربلا و عاشورا برای فرد و جامعه، در همه زمینه‌ها، درس و عبرت و پیام دارد.

وی افزود: یک پیام روشن عاشورا این است که بدون شناخت در هیچ راهی قدم نگذارید؛ و تا به حقانیت راه اطمینان پیدا نکردید، در مسیر حرکتی آن قرار نگیرید.

عاشورا انسان و جامعه را در برابر حوادث مختلف قدرتمند میکند

امام جمعه کرج با بیان اینکه کربلا و عاشورا انسان و جامعه را در برابر حوادث مختلف قدرتمند می‌کند، بیان داشت: جهان استکباری امروز که با عده و عده و امکانات کذائی‌اش برای هدم و نابودی اسلام نقشه می‌کشد را ببینید؛ مهم‌ترین نیرویی که می‌تواند جبهه حق و اهل ایمان را بر دشمنانش پیروز کند و قدرت ظاهری آنان را پنبه کند، حرارتی است که عاشورا در قلوب اهل ایمان ایجاد کرده که هرگز هم سرد نمی‌شود.

وی افزود: خود اهل‌بیت(ع) به ما یاد داده‌اند که چگونه خودمان را تقویت کنیم و از کربلا چگونه بهره ببریم. امام رضا علیه‌السلام در روایتی به ریان ‌بن ‌شبیب توصیه‌هایی دارند که برای قدرتمند شدن من و شما در مقابل دشمنان است. توصیه می‌کنم با دقت بخوانید و به راه‌هایی که امام فرموده و آثاری که مترتب می‌شود دقت بفرمائید.

کربلا و عاشورا توان تربیت افرادی را دارد که در مقابل تمام دنیای استکباری بایستند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه کربلا و عاشورا توان تربیت افرادی را دارد که در مقابل تمام دنیای استکباری بایستند، اظهار داشت: آخرین شهیدی که در مقابل تمام دنیای استکباری ایستاد و این جریان را متحول کرد شهید بزرگوارمان سپهبد شهید، سردار دل‌ها بود.

وی مسئولیت تربیت افراد را بر عهده مساجد و هیئات دانست و گفت: مساجد و هیئات و متصدیان آن مسئولیت خطیری بر عهده دارند. اقل کار این است که مخاطبین خود را مثل امام حسین علیه‌السلام عاشق قرآن و نماز و احکام الهی و قیام برای خدا تربیت کنند.

ایران اهل گفتگو و دیپلماسی است؛ ولی حاضر به پذیرش زورگویی دشمن و کرنش در برابر سلطه ‏گران نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به تاریخ ۲۳ تیر و روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیا، اظهار داشت: علت این نام‌گذاری مربوط به مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم و امضای برجام است که خسارت محض بود. ایران با حسن نیت در طرح تعامل سازنده با دنیا وارد شد و آمریکا از برجام خارج و همه‌چیز را زیر پا گذاشت.

وی افزود: قبلاً هم در همین مسیر، از این نام‌گذاری‌ها شده بود؛ مثل گفتگوی تمدن‌ها که در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ از طرف ایران مطرح شد و نرمشی نشان داده شد؛ اما رئیس‌جمهور آمریکا با همان خوی استکباری و زیاده‌خواهی خود در جریان حادثه ۱۱ سپتامبر، مسئولان ایران را محور شرارت نامید و تهدید نظامی کرد و از براندازی سخن گفت.

وی در ادامه اظهار داشت: البته ایران نشان داد که اهل گفتگو و دیپلماسی است؛ ولی حاضر به پذیرش زورگویی دشمن و کرنش در برابر سلطه‏ گران نیست.

ایران جنگ‌طلب نبوده و نیست

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه دشمن دائماً ایران را به‌عنوان کشوری فاقد توان گفتگو معرفی می‌کند، گفت: ولو بعضی‌ها در داخل هم همان را تکرار می‌کنند؛ اما ایران جنگ‌طلب نبوده و نیست؛ و هرگز به کشوری و منطقه‌ای تهاجم و تعدی نکرده.

وی افزود: البته ایران آنجائی که باید بازدارندگی داشته باشد و از حقوق ملت و سرزمینش دفاع کند، کوتاه نمی‌آید. وعده می‌دهد و وعده‌اش نیز صادق است.

دیپلماسی هوشمند، قوی و فعال داشتن با تقویت سیستم دفاعی منافات ندارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه نباید درسی که از مذاکرات گرفته‌ایم را فراموش کنیم، گفت: نباید مذاکرات سال‏های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ با اروپایی ‏ها را یادمان برود؛ که ایران با حسن نیت در مسئله هسته‏ ای با سه کشور اروپایی وارد مذاکره شد اما آن‏ها با زیاده‏ خواهی تقاضای از بین بردن کل صنعت هسته‏ ای ایران را کردند و ایران همه‏ی مراکز هسته ‏ای را پلمپ کرد؛ اما باز زیر قرارداد خود زدند و گفتند چون آمریکا اجازه نمی‏دهد امکان انجام تعهدات خود را ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین نباید به هیچ وعده آنان تا راستی آزمائی، واقعی نشده اعتماد کرد. باید توجه داشت اهل تعامل و گفتگو بودن، دیپلماسی هوشمند، قوی و فعال داشتن منافات ندارد که برای تأمین منافع و امنیت خود سیستم دفاعی قوی نداشته باشیم و سلاح‌های بازدارنده برای خود فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه متجاوزترین و جنگ‌طلب‌ترین کشورها سلاح‌های خودشان را کنار نگذاشته‌اند، بیان داشت: ایران، هم دیپلماسی دارد، هم توان دفاعی و نظامی خودش را برای تأمین منافع کشور تقویت و توسعه می‌دهد.

گفتگو با مستکبران تا خوی استکباری دارند سازنده نیست و تعامل با آن‏ها مفید نخواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه نظام اسلامی علی‌رغم تصور عده‌ای تعامل سازنده با دنیا را صرفاً تعامل با آمریکا و چند کشور مستکبر غربی نمی‌داند، گفت: در طول این سال‌ها به‌خوبی فهمیده‌ایم که در منطق مستکبران، گفتگو یعنی تحمیل یک‌طرفه خواسته ‏های آنان؛ و اگر کشوری بخواهد منافع خود را دنبال کند و در برابر زیاده ‏خواهی آنان بایستد اهل گفتگو نیست.

وی با تأکید بر اینکه نباید تجربیات گذشته در عرصه تعامل و ارتباط با اکثر همسایگان و کشورهای دنیا را فراموش کنیم، گفت: عبرت‌هایی که از مذاکره با غرب گرفته‌ایم را همیشه باید جلوی دید داشته باشیم؛ و بدانیم گفتگو با مستکبران تا خوی استکباری دارند سازنده نیست و تعامل با آن‏ها مفید نخواهد بود.

شورای نگهبان تا امروز بدون هیچ مصلحت‌اندیشی و گرایشی انجام‌وظیفه کرده است

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود به سالگشت تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان به‌عنوان جایگاهی راهبردی، ضامن اسلامی بودن قوانین و حافظ قانون اساسی و یکی از ارکان اصیل در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه تا امروز در هر فرصتی دشمنان خارجی و ایادی داخلی‌شان ناجوانمردانه به شورای نگهبان حمله کرده‌اند، افزود: بیگانگان می‌دانند با تضعیف این نهاد می‌توانند قوانین غیر اسلامی را به تصویب برسانند، لذا از هیچ موقعیتی برای تخریب غفلت نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تا امروز شورای نگهبان در کلیت خود با طهارت و صلابت و بدون هیچ مصلحت‌اندیشی و گرایشی انجام‌وظیفه کرده است، گفت: ممکن است در مواردی مطالبه‌ای و یا انتقادی باشد که تذکر داده می‌شود اما کسی حق تضعیف و یا سرپیچی ندارد؛ و در تمام این سال‌ها نیز شورای نگهبان از حمایت قاطع امامین انقلاب برخوردار بوده است.

انتخابات اخیر، عملیات بینظیری بود که موجب تحیّر دنبال کنندگان داخلی و خارجی شد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگر، به انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: برگزاری سه انتخابات در فاصله زمانی ۵ ماه در امنیت کامل و با سلامت و مشارکت مردم و رقابت بی‌نظیرِ کاندیداها، عملیات بی‌نظیری بود که موجب تحیّر دنبال کنندگان داخلی و خارجی شد.

وی افزود: آنچه از همه‌چیز بیشتر اهمیت داشت بصیرت مردم ایران است که پاسخِ دشمنانی که شبانه‌روز تهدید کردند و با سم‌پاشی از فشار سیاسی و اقتصادی و تحریم انتخابات گفتند را با حضور و مشارکت ۸/۴۹ درصدی خود پای صندوق‌های رأی دادند و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند و نشان دادند که پای نظام و رهبرشان ایستاده‌اند.

امام‌جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه پیروز واقعی عرصه انتخابات، مردم و نظام اسلامی ایران بودند، به مشارکت ایرانیان خارج از کشور اشاره‌ کرد و اظهار داشت: در این حماسه، ایرانیان خارج از کشور هم سهیم هستند؛ که مظلومانه اما مقتدر، توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها را تحمل کردند و برای کشور سربلندی خلق کردند.

تضعیف و تخریب جایگاه و شخص رئیس‌جمهور، ممنوع و خلاف است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود، به جایگاه حاکمیتی رئیس‌جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از تنفیذ رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور رسماً یکی از ارکان حاکمیت و رئیس‌جمهور همه ایران خواهد بود؛ بنابراین همه مردم باید در تقویت و پیشبرد اهداف نظام به ایشان کمک کنند و تضعیف و تخریب جایگاه و شخص ممنوع و خلاف است.

وی افزود: البته مطالبه گری و نصیحت و امثال این‌ها اگر به‌قصد تخریب نباشد و منصفانه باشد، همیشه بوده و اشکالی ندارد.

رئیس‌جمهور منویات و نظرات دلسوزانه رهبری را در همه عرصهها در نظر داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه عنوان کرد: از رئیس‌جمهور این انتظار هست با توجه به اعتمادی که به وی شده فارغ از هر مرزبندی سیاسی، همدلی بین همه جریانات را تقویت کرده از همه ظرفیت‌ها برای آبادانی ایران قوی استفاده کنند؛ و همان‌طور که در تبلیغات فرمودند که ذوب در ولایت هستند، منویات و نظرات دلسوزانه رهبری را در همه عرصه‌ها در نظر داشته باشند؛ بخصوص تذکری که راجع به انتخاب همکاران داشتند را جدی بگیرند که سرسوزنی با انقلاب زاویه نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha